01. GUMIABRONCS 120/70-12 KINGSTONE
Szerepe
- Az első gumiabroncs biztosítja a megfelelő tapadást és stabilitást kanyarodás, fékezés és egyenes haladás során.
- Segíti az úthibák tompítását, csökkentve a rázkódást és növelve a vezetési komfortot.
- Meghatározza a robogó irányíthatóságát, mivel az első kerék felel a kormányzásért.
- Közvetlenül befolyásolja a fékhatást, mivel a legtöbb fékerő az első kerékre hat.
- Növeli a biztonságot nedves és csúszós úton a megfelelő mintázat és gumikeverék révén.
Meghibásodás jelei és hatásai vezetés közben
- Kopott vagy sima futófelület: A csökkent tapadás miatt a kanyarokban és fékezéskor a robogó könnyebben megcsúszhat.
- Repedések vagy kiszáradt gumi: Az elöregedett gumi törékenyebbé válik, ami növeli a defekt kockázatát.
- Egyenetlen kopás: Ha az abroncs egyik oldala jobban kopik, az instabilitást és irányítási problémákat okozhat.
- Lapos vagy alacsony nyomású gumi: A rossz nyomás miatt az abroncs nem működik hatékonyan, nő a gördülési ellenállás, és romlik az irányíthatóság.
- Vibráció vagy imbolygó kormányzás: Ha a gumi nem megfelelő állapotú vagy nem egyenletesen kopott, az vezetés közben rezgéseket és instabilitást okozhat.
Mikor érdemes cserélni?
- Ha a futófelület mélysége eléri vagy meghaladja a gyártó által megadott minimális értéket (általában 1-2 mm).
- Ha az abroncson repedések vagy látható sérülések vannak.
- Ha az abroncs életkora meghaladja az 5-6 évet, még ha a futófelület nem is kopott el teljesen.
- Ha egyenetlen kopás figyelhető meg, például az egyik oldal jobban kopik, vagy a gumi „tojás” alakú.
- Ha vezetés közben érezhetően romlik a stabilitás, vagy a robogó hajlamosabb megcsúszni.
Szervizelési tippek
- Rendszeresen ellenőrizd a guminyomást, és tartsd a gyártó által előírt értéken.
- Ellenőrizd a futófelület mélységét és az abroncs állapotát, különösen hosszabb utak előtt.
- Kerüld a túlzott fékezést és hirtelen kanyarokat, hogy egyenletesen kopjon az abroncs.
- Ha új gumit szerelsz fel, mindig megfelelően centríroztasd ki, hogy elkerüld a vibrációt.
- Ha az abroncs szerelés közben megsérül vagy a szelep hibás, érdemes cserélni vagy javítani.